Pogled v preteklost: 3DFX VOODOO II – SLI

PRVI SLI GRAFIČNIH KARTIC V ZGODOVINI – 3DFX VOODOO II SLI

Zaključek leta je za nami. Invertura je končana. Danes nas je pa sodelavec presenetil z novo pridobitvijo in sicer prvi SLI grafičnih kartic na svetu (iz leta 1998).

Kdaj je bilo to ustvarjeno? Kdo je to naredil? Kaj je SLI? Vse to si lahko preberete v spodnjem članku.

SLI – Scan-Line Interleave  / Scalable Link Interface

Kaj je torej SLI? In kaj počne SLI ali natančneje, kako mi pomaga zagnati več grafičnih kartic, da izboljšam svoje igranje iger?

Scan-Line Interleave  (SLI) je majhen dragulj, ki so ga leta 1998 uporabili mojstri podjetja 3DFX.

To tehnologijo so prvič uporabili na njihovi grafični kartici Voodoo2.

SLI vam pomaga doseči bolj gladko in popolnoma osupljivo grafiko pri igranju iger. To je tehnologija, ki vam omogoča uporabo dveh (ali več grafičnih kartic pri Nvidia SLI) v isti nastavitvi, pri čemer izkoristite njihov potencial kot združeno celoto, namesto da bi jim le dovolili, da vsaka deluje do maksimuma lastne zmogljivosti.

Da se vrnemo nazaj v preteklost. Leto je 1998, imaš »gamerski« računalnik s Pentium II procesorjem,  komaj čakaš, da si naložiš sistem Windows 98 z podporo DirectX 5 in igraš igrice kot so Quake in Unreal Tournament. Si v šoku saj si prav kar izvedel, da je na trg prišel prvi mp3 predvajalnik. Svet je res lep in moderen.

V tistem času so za grafiko v računalnikih poskrbeli trije ključni proizvajalci:

  • ATI
  • Nvidia
  • 3DFX

 

 

Fokus bo tukaj na kartico 3DFX – VOODOO II

Bliskovito hitra PCI kartica z frekvenco 90MHz je prišla v 2 izvedbah, ena z 8MB RAM pomnilnika in druga z 12MB.  Grafična kartica ima 2 TMU (enota za preslikavo tekstur). Za primerjavo, imajo nove grafične kartice Nvidia RTX do 328 TMU enot.

3dfx se je pri svojih karticah fokusiral predvsem na hitrost in je tako po navadi, zaostajal za konkurenco v napredku grafičnih funkcij (npr. pri 3D aplikacijah je podpiral samo 16-bitne barve in ne 32-bit). Še vedno pa so 3DFX grafične kartice izjemno popularne in so bile dobro podprte iz strani proizvajalcev igric, saj so svojo hitrostjo prekosile skoraj vso konkurenco.

Ta želja po hitrosti je njihovo ekipo dognala do nove tehnologije, kjer se 3D delovna obremenitev razdeli med 2 grafični kartici v 1 sistemu.

Tako se je rodil SLI – Scan-Line Interleave.

Z vso to tehnologijo ste lahko igrali na neverjetni resoluciji 1024×768!

Je pa tako kot vsaka nova tehnologija, tudi ta imela svoje pomanjkljivosti. Poleg tega, da ste morali kupiti 2 grafični kartici (približno 250$ na kos), ste potrebovali takrat izredno zmogljiv procesor, dodatno ločeno 2D kartico in seveda matično ploščo, ki je podpirala takšno konfiguracijo. Če računate, da so bile vse funkcionalnosti tistih časov na karticah in ne integrirane na osnovno ploščo to torej pomeni 3 grafične kartice, zvočna kartica, mrežna kartica, modem in rež kaj kmalu zmanjka.

Tudi če ste vse to uredili, je podpora za SLI bila mizerna, in tudi pri tistih igrah, ki je podpiralo SLI, ste hitro naleteli na težave in »errorje«.

Nič od tega ni ustavilo 3DFX in zadeva je hitro stekla na prodajne police.

2x VOODOO II v SLI je bila bolj zmogljiva kot VOODOO III ali Geforce 256, ki je prišla na trg 1 leto kasneje.

In kako se je vse končalo?

Precej žalostno, saj je 3DFX hitro zaključil svojo zgodbo in vso njihovo premoženje je odkupilo podjetje Nvidia, ki pa SLI lep čas ni uporabilo. Nvidia je pozneje leta 2004 ponovno uvedla ime SLI (Scalable Link Interface) in ga začela uporabljati v sodobnih računalniških sistemih, ki temeljijo na vodilu PCI Express (PCIe); vendar se je tehnologija za imenom SLI močno spremenila.

 

Konfiguracija računalnika na sliki:

  • Procesor Intel Pentium III – 500 MHz
  • Matična plošča EPOX EP-BX5 – Socket 370
  • 256MB RAM
  • Grafična kartica 2x VooDoo II – 12MB
  • 2D grafična kartica nVidia Riva 128ZX – 8MB

 

1
Košarica
V košarici ni izdelkov
Nadaljujte z nakupi